Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T00:16:38+01:00
A=krawędź podstawy
h=wysokość
h=3a

ilość krawędzi podstaw:2×6=12
ilość krawędzi bocznych:6

12a+6×3a=1,2m
12a+18a=120cm
30a=120cm
a=120:30
a=4cm= bok podstawy

wysokość h=3×4=12cm
2010-03-01T00:18:02+01:00
Model graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego, w którym krawędź podstawy jest trzykrotnie krótsza niż wysokość. Na wykonanie modelu pan Jan zużył 1,20 m drutu. Oblicz wysokość tego wielościanu?

x- krawędź podstawy
3x-wysokość
razem mamy 12 krawędzi x i 6 wysokości
12x+6*3x=12x+16x=30x

30x=120cm
x=4 cm
wysokość=3*4=12 cm