Odpowiedzi

2010-03-01T01:03:40+01:00
A]
h=4
h=a√3:2
a√3:2=4
a√3=8
a=⁸/₃√3 = bok trójkąta
b]
p=√3

a²√3:4=√3/:√3
a²:4=1
a²=4×1
a²=4
a=√4
a=2=bok trójkąta

35 2 35
2010-03-01T01:04:31+01:00
A)Oblicz długość boku równobocznego o wysokości 4
a=?
h=a√3/2
4=a√3/2
8=a√3
a=8√3/3

b)Jaką długość ma bok trójkąta równobocznego o polu pierwiastek z 3?
a=?
P=a²√3/4
√3=a²√3/4
4√3=a²√3
a²=4
a=2
31 2 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T01:11:17+01:00
Wzór na wysokość w trójkącie równobocznym:
h=a√3:2
h=4

podstawiamy
4=a√3:2 /*2
8=a√3 /:√3
a= 8:√3
a=8√3:3

b) wzór na pole trójkąta równobocznego:
P=a²√3:4
P=√3

podstawiamy
√3=a²√3:4 /*4
4√3=a²√3 /: √3
4=a²
a=2

56 2 56