Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T08:37:39+01:00
V=πr²h
V-objętość walca
r- promień podstawy walca
h- jego wysokość

dane : d=60 cm=0,6 m stąd r=d/2=0,3m ; h=1m

V=π*(0,3m)²*1m=0,09πm³≈0,28m³
0,001m³=1l zatem 1000l=m³ więc
0,28*1000l=280l
Odp. W beczce zmieści się 280 litrów wody.
7 4 7
2010-03-01T08:37:49+01:00
Objętość walca to v=π r² h
v-objętość
r-promień podstawy
h-wysokość
d=60 cm-to r=30cm
h=1m=100cm
v=3,14x900cm²x100cm=282600cm³=282,6dm³
1l=1dm³
do beczki wejdzie 282,6 litra wody
4 5 4
2010-03-01T08:40:33+01:00
Mam nadzieję,że będzie dobrze
dane:
h=1m
r=1/2 * 0,6m=0,3m

V=Πr2(do kwadratu)*h
V=Π(0,3)2(do kwadratu)*1
V=0,09Πm3(do sześcianu)= ok.0,28m3(metr sześcienny)

1litr=0,001m3(metr sześcienny)
więc w beczce zmieści się ok.280l wody
3 4 3