Odpowiedzi

2010-03-01T10:53:14+01:00
1. S(-II),N(V),----->S(VI),N(II)

S(-II) -------> S(VI) +8e (proces utlenienia) /*3
N(V) + 3e --------> N(II) (proces redukcji) /*8

S(-II) reduktor
N (V) utleniacz

po przemnożeniu:

3S(-II) ----> 3S(VI) + 24e
8N(V)+24e -----> 8N(II)

podstawiamy do reakcji:
spradzamy czy zgadza sie wodor i tlen jesli nie to uzgadniamy
3H2S + 8HNO3----->3H2SO4 + 8NO + 4H20

voila..:)

2. C3H8 5O2 --> 3CO2 4H2O
2C3H8 7O2 --> 6CO 8H2O
C3H8 2O2 --> 3C 4H2O


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T11:27:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
H2S + HNO3----->H2SO4 + NO + H2O

3 S(-II) - 24e------>3 S(+VI)
8 N(+V) + 24e -------->8 N(+II)

Bilansujemy reakcję :
3 H2S + 8 HNO3----->3 H2SO4 + 8NO + 4H20

2.
C3H8 + 5 O2----->3 CO2 + 4 H2O
2 C3H8 + 7 O2----->6 CO + 8 H2O
C3H8 + 2 O2----->3 C + 4 H2O