Podaj, ile wierzchołków, ścian, ścian bocznych i krawędzi posiada:
a) sześcian
b)graniastosłup prosty czworokątny
c)graniastosłup prosty pięciokątny
d)graniastosłup prosty dziesięciokątny
e)graniastosłup prosty piętnastokątny
f)graniastosłup prosty stukątny

proszę o pomoc i szybką odpowiedz - daje naj;)

3

Odpowiedzi

2010-03-01T12:27:02+01:00
Podaj, ile wierzchołków, ścian, ścian bocznych i krawędzi posiada:
a) sześcian 6;4;12
b)graniastosłup prosty czworokątny 6;4;12
c)graniastosłup prosty pięciokątny,7;5;15
d)graniastosłup prosty dziesięciokątny 12;10;30
e)graniastosłup prosty piętnastokątny 17, 15, 45,
f)graniastosłup prosty stukątny102, 100,300
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T12:28:48+01:00
Podaj, ile wierzchołków, ścian, ścian bocznych i krawędzi posiada:
a) sześcian -scian:6 ,scian boczn:4 ,wierzcholk:8 , krawedzi:12 ,
b)graniastosłup prosty czworokątny -scian:6 ,scian boczn:4 ,wierzcholk: 8, krawedzi:12 ,
c)graniastosłup prosty pięciokątny -scian:7 ,scian boczn: 5,wierzcholk:10 , krawedzi:15 ,
d)graniastosłup prosty dziesięciokątny -scian:12 ,scian boczn:10 ,wierzcholk:20 , krawedzi:30 ,
e)graniastosłup prosty piętnastokątny -scian:17 ,scian boczn: 15,wierzcholk:30 , krawedzi:45 ,
f)graniastosłup prosty stukątny -scian:102 ,scian boczn:100 ,wierzcholk:200 , krawedzi:300 ,
podstawa nie jest ścianą!
2010-03-01T12:28:49+01:00
A) wierzchołków:8 ściany boczne:4 krawędzie:12
b)w:8 ś:4 k:12
c)w:10 ś:5 k:15
d)w:20 ś:10 k: 30
e)w:30 ś:15 k:45
f)w:200 ś:100 k:300
5 2 5