1.Wyznacz największą liczbę dzieci , między które można rozdzielić 200 orzechów i 120 cukierków , tak , aby każde dziecko otrzymało po tyle samo .

a) Ile będzie dzieci ?

b)Po ile orzechów i po ile cukierków otrzyma każde dziecko ?

2.Papier wynaleziono w Chinach około 105 r . Papier dotarł do Europy w XI wieku . Pierwsza wytwórnia papieru w Polsce powstała w 1473 r w Gdańsku .

a) ile lat temu wynaleziono papier ?

b) ile lat po wynalezieniu papieru , powstała wytwórnia papieru w Polsce ?

3. Podaj przykład świadcZĄCY O TYm , że następujące zdanie jest prawdziwe :
a)Liczba parzysta dzieli sie na 4 .
b)Jeżeli suma cyfr danej liczby jest parzysta , to liczba dzieli sie przez 2 .
c)Liczba dzieli się przez 3 , jeżeli ostatnia cyfra jest liczbą podzielną przez 3.
d)Jeżeli dwie ostatnie cyfry danej liczby tworzą liczbę podzielną przez 9 , to liczba dzieli sie przez 9 .
e)Jeżeli suma cyfr jest równa 10 , to liczba dzieli sie przez 10 .

4.spośrod liczb : 23 686 , 249 876 , 47 752 , 123 456 , wypisz liczby podzielne przez 4 . Uzasadnij swój wybór .

5. Natalia kupiła 0,8 metra materiału na spódnicę i 2,6 metra materiału na marynarkę po 48zł za metr . Napisz wyrażenie arytmetyczne opisujące , ile Natalia zapłaciła za materiał .

6.Koło największego roweru dla dwóch osob ma promień jeden i jedna czwarta metra ( ułamek zwykły ) .
a)Oblicz średnicę koła tego roweru .
b)Śrenica koła roweru Tomka ma 50 cm . Ile razy dłuższy jest promień koła roweru dla dwóch osób - rekordzisty od promienia koła roweru Tomka ?

7. Jeżeli podzielisz pewną liczbę przez 9 i od wyniku odejmiesz 5 , to otrzymasz 0 . Jaka to liczba . ?

2

Odpowiedzi

2010-03-01T12:50:04+01:00
1
a)40
b)5 ORZECH. 3 CUKIERKI
2.
a)1905 lat temu
b)1368 lat puzniej
3.

4.
wszystkie poniewaz wszytskie sa parzyste
5.
3,4*48=163,20
6.

7.
45

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T12:50:53+01:00
1.Wyznacz największą liczbę dzieci , między które można rozdzielić 200 orzechów i 120 cukierków , tak , aby każde dziecko otrzymało po tyle samo .

a) Ile będzie dzieci ? 40

b)Po ile orzechów i po ile cukierków otrzyma każde dziecko ? 5 orzechów i 3 cukierki


2.Papier wynaleziono w Chinach około 105 r . Papier dotarł do Europy w XI wieku . Pierwsza wytwórnia papieru w Polsce powstała w 1473 r w Gdańsku .

a) ile lat temu wynaleziono papier ? 1905

b) ile lat po wynalezieniu papieru , powstała wytwórnia papieru w Polsce ? 1368


3. Podaj przykład świadcZĄCY O TYm , że następujące zdanie jest prawdziwe :
a)Liczba parzysta dzieli sie na 4 . 20,40,80,100
b)Jeżeli suma cyfr danej liczby jest parzysta , to liczba dzieli sie przez 2 . 24,28
c)Liczba dzieli się przez 3 , jeżeli ostatnia cyfra jest liczbą podzielną przez 3. 33
d)Jeżeli dwie ostatnie cyfry danej liczby tworzą liczbę podzielną przez 9 , to liczba dzieli sie przez 9 .990
e)Jeżeli suma cyfr jest równa 10 , to liczba dzieli sie przez 10 . 280

4.spośrod liczb : 23 686 , 249 876 , 47 752 , 123 456 , wypisz liczby podzielne przez 4 . Uzasadnij swój wybór .

249 876 , 47 752 , 123 456 bo 2 ostatnie cyfry tworza liczbe podzielna przez 4

5. Natalia kupiła 0,8 metra materiału na spódnicę i 2,6 metra materiału na marynarkę po 48zł za metr . Napisz wyrażenie arytmetyczne opisujące , ile Natalia zapłaciła za materiał .

cena=0.8*48zł + 2.6 * 48zł

6.Koło największego roweru dla dwóch osob ma promień jeden i jedna czwarta metra ( ułamek zwykły ) .
a)Oblicz średnicę koła tego roweru .
b)Śrenica koła roweru Tomka ma 50 cm . Ile razy dłuższy jest promień koła roweru dla dwóch osób - rekordzisty od promienia koła roweru Tomka ?
a)2,5m
b)20 razy


7. Jeżeli podzielisz pewną liczbę przez 9 i od wyniku odejmiesz 5 , to otrzymasz 0 . Jaka to liczba . ?
x :9- 5 =0
x=45





1 5 1