Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T12:34:11+01:00
Stracił 15% wartości
czyli 85% wartości sprzed roku jest teraz wart
x-cena sprzed roku
85%x=34 000zł
0,85x=34 000zł/:0,85
x=40 000zł
odp.przed rokiem samochód był wart 40 000zł
17 4 17
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T12:34:12+01:00
Dane:
Samochód po roku użytkowania stracił 15 %
wyceniony został na 34000 zł
Szukane:
Rok wcześniej samochód był wart ?
Rozwiązanie:
100%-15%=85%
0,85*x=34 000
x=34000:0,85
x-40 000
Odp: Rok wcześniej samochód był wart 40 000 zł.
7 4 7
2010-03-01T12:35:16+01:00
100%-15%=85%

34000/0,85%=40000 zł
7 3 7