Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T12:42:24+01:00
Dane:
x - I liczba
y - II liczba
Szukane:
x = y +125
Rozwiązanie:
x = y +125
5( x -y) = x + y
x = y + 125
5x -5y -x -y = 0
x = y +125
5(y + 125) -5y - (y +125) -y = 0
x = y + 125
5y +625 -5y -y -125 - y = 0
x = y +125
-2y + 500 = 0
x = y + 125
-2y = -500
x = y + 125
y = 250
x = 250 + 125 = 375
y = 250
x = 375
y = 250
Odp: Pierwszą liczbą jest 375 zaś drugą 250
2010-03-01T12:48:39+01:00
X1=pierwsza liczba
x2=druga liczba

5(x1-x2)=x1+x2
x1=x2+125

z tego wychodzi ze x1=375 a
x2=250
2010-03-01T12:57:10+01:00
X-I liczba
y-II liczba

5*(x-y)=x+y
x=y+125

5(y+125-y)=y+125+y
625=2y+125
625-125=2y
2y=500/:2
y=250

x=125+y
x=125+250
x=375
odp.I liczba to 375,a druga 250
spr.
5*(x-y)=x+y
5*(375-250)=375+250
5*125=625
625=625
L=P