Odpowiedzi

2010-03-01T13:40:08+01:00
3²+r²=5²
r²=25-9
r²=16
r=4
przekrój jest kołem o promieniu 4 cm

Ppowierzchni przekroju= πr²
Ppowierzchni przekroju= π*4²
Ppowierzchni przekroju= 16π cm²
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T13:49:57+01:00
Promień przekroju to przyprostokątna trójkąta prostokątnego powstałego z połączenia środka przekroju do okręgu i do środka tej większej części kuli

tam, gdzie na tym dolnym rysunku masz te 3 cm to środek okregu połącz z okręgiem i od okręgu poprowadź odcinek do środka kuli

ten odcinek=5cm

r obliczysz z pitagorasa:
r²=5²-3²
r²=25-9
r²=16
r=4cm

pole przekroju=πr²=π×4²=16πcm², co równa się: 16×3,14 około 50,24cm²
1 5 1