Odpowiedzi

2010-03-01T13:49:41+01:00
Rozpuszczalność to ilość gramów substancji jaką można maksymalnie rozpuścić w danej temp. w 100 g rozpuszczalnika, więc:

100 g wody - 99,01 %
x - 0,99 %
x = 0,9999 g - tyle gramów CO₂ rozpuszcza się w 100 g wody, więc tyle właśnie wynosi rozpuszczalność w 40 ⁰C
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:01:34+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rozpuszczalność mówi o ilości substancji jaką można maksymalnie rozpuścić w danej temp. w 100 g wody.
Z def. rozpuszczalności
0.99g CO2--------99,01g wody
xg CO2------------100 g wody
x=0,99*100/99,1
x=0,9999 g

Rozpuszczalność CO2 w wodzie w temperaturze 40 ⁰C wynosi 0,9999 g