Odpowiedzi

2010-03-01T14:15:11+01:00
Obw=20m=2000cm
a-dluzszy bok
b-krotszy bok

2a+2b=2000
a=3b

2×3b+2b=2000
a=3b

6b+2b=2000
a=3b

8b=2000
a=3b

b=250cm
a=3b=3×250=750cm

P=a×b=750×250=187500cm²
odp: pole prostokąta wynosi 187500cm²
2010-03-01T14:17:37+01:00
20m=2000cm
Obw.: x+3x+x+3x=2000cm
2000cm / 8 = 250cm
250cm *3=750cm
P.=25cm*75cm =187500cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:17:53+01:00
Obw. = 20m
a = x = 2,5m
b = 3x = 3 × 2,5m =7,5m
2x + 2 × 3x = 20m
8x = 20mII÷8
x = 2,5 m
P = a × b = 7,5m × 2,5m = 18,75 m² = 187500 cm²
Odp.
Pole prostokąta wynosi 187500 cm².
2 2 2