Na widowni w pewnym kinie jest 15 rzedów krzeseł na parterze oraz 8 rzędów na balkonie.w każdym rzędie na parterze jest n miejsc ,a w każdym rzędzie na balkonie jest m miejsc .ile miejsc siedzących jest w tym kinie?
___________________________________________________________________

Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki x metrów,we wtorki y mmetrów,a w środy i sobotypo z metrów.W czwartki,piatki i niedziele odpoczywa.Wyruszył 1 czerwca w sobote.Jaką odległość miała trasa ,którą pokonał do 15 czerwca?


prosze o dokładne obliczenia:)daje NAJ:)

2

Odpowiedzi

2010-03-01T14:24:40+01:00
Na widowni w pewnym kinie jest 15 rzedów krzeseł na parterze oraz 8 rzędów na balkonie.w każdym rzędie na parterze jest n miejsc ,a w każdym rzędzie na balkonie jest m miejsc .ile miejsc siedzących jest w tym kinie?

15n+8m
___________________________________________________________________

Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki x metrów,we wtorki y mmetrów,a w środy i sobotypo z metrów.W czwartki,piatki i niedziele odpoczywa.Wyruszył 1 czerwca w sobote.Jaką odległość miała trasa ,którą pokonał do 15 czerwca?
x+y+2z odp. 2x+2y+4z
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:33:38+01:00
15n+8m inaczej (15*n+8*m)
_________________________
15 dni--- tyle ma czasu
2,6,7,9,13,14,-----w te dni odpoczywa
2 poniedziałki, 2 wtorki, 2 środy i 3 soboty-- tyle ma czasu (kiedy idzie)
2+3=5 (środy i soboty razem, bo wtedy przeszedł po z metrów)

2x+2y+5z (2*x+2*y+5*z)
_________________________
(*-razy)
8 4 8