Samochód Jana zuzywa 6,5 litrow paliwa na 100km . Jeden litr paliwa kosztuje 4,80 zl. Jan zamierza pojechac smaochodem z domu do stadniny oddalonej o 40k . Oblicz , ile bedzie kosztowalo paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem ?

2

Odpowiedzi

2010-03-01T14:25:51+01:00
Dane:
6,5 litra paliwa na 100 km
1l-4.80zł
trasa do pokonania-80km

80km to jest 80% trasy 100km gdzie samochód Jana zużywa 6.5l paliwa.
100km-80km=20km
20km-1.3l paliwa
czyli na 80km zużyje 5.2l(6.5l-1.3l)
0.10l zapłaci 0.48 zł, czyli za 0.20 zapłaci 0.96 zł,
za 5lx4.80zł=24zł
5.2l-24zł+0.96zł=24.96zł

Odp. Paliwo na przejazd tam i z powrotem pana Jana będzie kosztowało 24 zł i 96 gr.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:27:57+01:00
6,5 l - 100 km
0,65l - 10 km
2,6l - 40 km
5,2l - 80 km

5,2l * 4,80zł=
24,96zł

Odp.: Paliwo do stadniny i z powrotem będzie kosztowało 24,96zł.

P.S.
Takie samo zadanie miałem na sprawdzianie kompetencji po szkole podstawowej. Oczywiście miałem dobrze. Liczę na naj...
37 4 37