Akwarium ma kształt prostopadłościanu o podstawie 65 cm na 40 cm i wysokości 60 cm
a) Ile metrów kwadratowych szkła zużyto na wykonanie tego akwarium ?
b) Ile papieru należałoby zużyć na wykonanie modelu tego akwarium w skali 1 : 5 ? Jaka byłaby objętość tego modelu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T14:46:41+01:00
A
a=65cm=0,65m
b=40cm=0,4m
c=60cm=0,6m
pole=2ab+2ac+2bc=2×0,65×0,4+2×0,65×0,6+2×0,4×0,6=0,52+0,78
+0,48=1,78m² szkła zużyto

a=65cm=6,5dm
b=40cm=4dm
c=60cm=6dm

v=abc=6,5×4×6=156dm³=156 litrów wody się zmieści
b
a=65cm:5=13cm
b=40cm:5=8cm
c=60cm:5=12cm

v modelu=abc=13×8×12=1248cm³

pole=2×13×8+2×13×12+2×8×12=208+312+192=712cm² papieru potrzeba na model
2010-03-01T14:51:27+01:00
A) P = 2×40×60+65×40+2×65×60 = 15200 cm² = 1,52 m²
b) Jeżeli model w skali 1:5 to papieru byłoby 5 razy mniej czyli 0,304 m²

Obj = (40/5)×(60/5)×(65/5) = 1248 cm³

W rozwiązaniu przyjąłem, że akwarium jest otwarte od góry ;)
1 1 1