Odpowiedzi

2010-03-01T14:53:52+01:00
Krew jest tkanką płynna zbudowana z osocza(55%) i elementów morfotycznych czyli krwinek czerwonych( erytrocyty), krwinek białych( leukocyty) i płytek krwi( trombocyty)
Krwiki czerwone- jest ich 4-5 mln w 1 mm3 krwi, maja kształt dwuwklęsłego dysku, nie maja jądra, żyją 30-120 dni, zawieraja barwnik hemoglobine( dlatego są nazwane czerwone)
Krwinki białe- 4800-10000 w 1 mm3 krwi, maja nieokreslony kształt pełzakowaty, powstaja w czerwonym szpiku kostnym, śledzionie i grasicy i w wezłach chłonnych, długośc życia wynosi kilka godzin do 20 lat.
Trombocytybiora udział w krzepnięciu krwi, kształt dysku, nie maja jądra i powstaja w czerwonym szpiku kostnym.

Grupy krwi: 0,A,B, AB
czynnik: Rh+, Rh-
Pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:58:53+01:00
Elementy morfotyczne:
-krwinki czerwone
-krwinki białe
-płytki krwi
-osocze
naczynia krwionośne:
-żyły
-tetnice
-naczynia włosowate

Krwinki białe - komórki występujące w limfie a także tkance łącznej. Charakteryzują się zdolnością do pełzakowatego ruchu oraz fagocytozy i z tego względu pełnią funkcje ochronne w organizmie.

Krwinki czerwone - składniki krwi kręgowców zawierające we wnętrzu barwnik krwi - hemoglobinę. Powstają w szpiku kostnym, przechodzą do krwi, a następnie są wyłapywane w śledzionie, gdzie następuje ich rozkład.

Grupy krwi:
A, B, AB, 0, Rh+, Rh-