A) zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. Jaki to procent stanowi groch w tej mieszance.

b) do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru.Jaki to procent stanowi cukier w otrzymanym syropie?

c) Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:52:22+02:00
A)2+8=10kg- cała mieszanina
(2/10) *100% = 20%

b)
3,5 + 0,5 = 4kg- masa syropu.
(0,5/4)*100%= 12,5 %

c) 0,3 + 2,2= 2,5kg- masa roztworu.
(0,3/2,5)*100%= 12%
2009-10-19T16:54:55+02:00
A)2kg+8kg=10kg 100%* 2/10 =200/10 %=20%
b)3,5kg+0,5kg=4kg 100%* 0,5/4 = 50/4 %=12,5%
c) 0,3kg+2,2kg=2,5kg 100%* 0,3/2,5 = 30/2,5 %=12%