Odpowiedzi

2010-03-01T14:57:57+01:00
Wszystkożerczy
owadożerczy
ziarnożerczy
do skubania szyszek
nekratopijny
do kłucia w drewnie
do przecedzania
do zbierania z powierzchni
do dłubania w błocie
do drążenia
filtracyjny
do rybołówstwa z powietrze
do rybołówstwa pod wodą
padlinożerczy
drapieżniczy
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T14:59:31+01:00
- Zakrzywiony - np. Orzeł ma silny, zakrzywiony dziób, który działa jak hak do rozszarpywania zdobyczy
- Płaski - np. Łabędź uzywa płaskiego dzioba jak sita. Pobiera nim muł z dna i odcedza wodę. Cząstki pokarmu osadzaja się na brzegach
- Długi - np. Długi dziub dudka działa jak pęstea. Ptak wyciaga nim owady z ziemi.
- Szkrzyzowany - np. Skrzyzowane połówki dzioba krzyzodziobów słuza im do wyłuskiwania nasion z szyszek
5 4 5