Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:59:55+02:00
X- liczba uczniów IIa
x +25%x = 125%x -liczba uczniów IIb

x+125%x=45
225%x=45 /225%
x=20- uczniowie IIa

uczniowie IIb- 20+ 25%×20= 20+5=25
2009-10-19T16:59:56+02:00
X - klasa IIa
y - klasa IIb
y= liczba osób w klasie IIa plus jeszcze 25% IIa,
czyli: y= x+25%x= x+¼x

x+y=45
Pod y podstawiamy to co nam wyszło wyżej, a więc:
x+x+¼x=45
2¼x=45
9/4x=45 /×4/9
x=20

25% z x= ¼ × 20 =5

y=x+ 25%x= 20+ 5= 25

x=20
y=25