Odpowiedzi

2010-03-01T15:00:31+01:00
A= 1.5dm= 15 cm
b= 20 cm
c - przekątna
15*15+20*20= c^2
625 cm2= c^2
c= 25 cm
2010-03-01T15:00:57+01:00
1 bok-1,5dm=15cm
2 bok-20cm
x-przekątna

x²=15²+20²
x²=225+400
x²=625
x=√625
x=25cm

odp. Przekątna tego prostokąta jest równa 25cm.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:01:36+01:00
Z twierdzenia Pitagorasa jest obliczyć najłatwiej.

(15cm)²+(20cm)²= x²
225cm²+400cm²=x²
625cm²=x²
25cm=x
x=przekątna