W wyborach na przewodniczącego samorządu uczniowskiego jarek otrzymał o 37 głosów więcej niż Wojtek . ile głosów otrzymał każdy z chłopców , jeżeli do głosowania przystąpiło 421 uczniów
x - liczba głosów wojtka
x + 37 liczba głosów jarka
x + x +37 = 421
?????

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:08:21+01:00
W - x
J - x + 37

x + x + 37 = 421
2x = 421 - 37
2x = 384 | : 2
x = 192

Czyli:
W = 192 głosów
J = 192 + 37 = 229
5 3 5
2010-03-01T15:09:13+01:00
2x+37= 421
2x= 421-37
2x= 384 /:2
x= 192
x+37 = 229

Spr. 192+ 229= 421
421=421

Odp: wojtek dostal 192 glosy, a jarek 229.
3 3 3
2010-03-01T15:10:14+01:00
X+x+37=421
2x+37=421
2x=421-37
2x=384 /:2
x=192
3 3 3