Odpowiedzi

2010-03-01T15:07:56+01:00
Sucha skóra która zabezpiecz zwierze przed utrata wody, zdolnosc do oddychania tlenem atmosferycznym dzieki dobrze rozwinietym plucom mozliwosc rozmnazania sie bez udzialu wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:07:58+01:00
Skóra okryta zrogowaciałym naskórkiem, nie mają gruczołów skórnych, z wyjątkiem parzystego gruczoły kuprowego- jego tłusta wydzielina służy do namaszczania piór, wskutek czego woda spływa po nich nie zwilżając ich wcale. Pióra są najważniejszym wytworem skóry – tworzą powierzchnie lotne i warstwę termoizolacyjną zapobiegającą utracie ciepła. Dzielą się one na konturowe i puchowe.