Odpowiedzi

2010-03-01T15:12:48+01:00
A)

delta=81-72=9

x1=9-3/-4=-3/2
x2=9+3/-4=-3

x nalezy do przedzialu(-3,-6/4)

b)

-3x²-4≥0
-3x²≥4
x²≤-4/3

sprzeczne,bio kazda liczba podniesiona do kwadratu jest dodatnia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:21:44+01:00
Rozwiąż nierówność:
a) -2x²+9x-9<0
Δ = 9² -4*(-2)*(-9) = 81 - 72 = 9
√Δ = √9 = 3
x1 = ( -9 -3): 2*(-2) = (-12) : (-4) = 3
x2 = (-9 + 3) : 2*(-2) = (-6) : (-4) = 6/4 = 3/2

Rysuję parabole ramionami skierowana w dół i przechodząca przez miejsca zerowe x1 oraz x2 i zaznaczam przedzial, dla którego nierówność jest mniejsza od zera
x ∈ ( -∞, 3/2) ∨ ( 3 , + ∞)

b) -3x²-4≥0

Δ = 0² - 4*(-3) *(-4) = - 48
Δ < 0 , więc brak jest pierwistków , wykres leży poniżej osi Ox , ramionami skierowana w dół( nie przecina osi OX)
Nierówność jest mniejsza od zera dla każdego x ∈ R
Wobec tego nie ma takiego x, dla którego nierówność byłaby większa lub równa zero
czyli x ∈ do zbioru pustego