Jestem 7 numerem w dzienniku i mam 7 stacje Drogi Krzyżowej do napisania. Będę ją mówił w KOŚCIELE!!!!
Ksiądz podał nam takie coś co ma być wykorzystane w zadaniu:
1 Temat:Pan Jezus drugi raz upada pod ciężarem Krzyża
2 Treść Stacji.
3 I jak mam postępować.
Muszę to mieć na jutro...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:17:04+01:00
2.Droga na Golgotę była coraz trudniejsza.

Pomimo pomocy Szymona i Weroniki, Pan Jezus był coraz słabszy.
Upadł znowu, ale nie poddał się.
Znowu Miłość dodała mu sił, by powstać i dalej nieść krzyż
- Panie Jezu, pomóż nam nie zniechęcać się naszymi upadkami i słabościami. Pomóż nam każdego dnia zaczynać od nowa.
- Powstawać, iść dalej, wciąż naprzód, z Wiarą, Nadzieję i Miłością.

3. Tradycja upadku Jezusa przypomina w pewnym sensie tajemnicę uczestnictwa Jezusa w naszym upadku. W dziejach, upadek człowieka przyjmuje coraz to nowe formy. W swoim pierwszym Liście święty Jan mówi o potrójnym upadku człowieka: pożądliwości ciała, pożądliwości oczu i pysze żywota. W ten sposób, na tle przywar swego czasu, z wszystkimi jego zbytkami i wynaturzeniami, interpretuje upadek człowieka i ludzkości. W nieco bliższej historii możemy jednak pomyśleć, jak chrześcijaństwo, znużone wiarą, opuściło Pana: wielkie ideologie, niczym banalizacja człowieka, który w nic już nie wierzy i po prostu żyje nie przejmując się niczym, stworzyły nowe pogaństwo, pogaństwo gorsze, które chcąc ostatecznie usunąć Boga pozbyło się człowieka. I tak człowiek pełza w prochu. Pan dźwiga ten ciężar coraz to upadając, aby móc przyjść do nas patrzy na nas, by obudziło się w nas serce upada, aby nas podnieść. Pomóżmy Panu nieść ciężar, bo upada przez nasze grzechy.

2010-03-01T15:29:58+01:00
Stacja VII- Pan Jezus drugi raz upada pod ciężarem Krzyża

Panie Jezu znów upadłeś, może nie miałeś już siły nieść krzyża, a może zapatrzyłeś się w kogoś w tłumie.
Nikt Ci nie pomógł. Żołnierze kopali i bili. Jednak udało Ci się wstać.
Tylu ludzi gorszyło się Twoją słabością.
Ty wiesz, Panie, że na ziemi wszyscy gardzą słabym. Ale Ty nie jesteś słaby! Jesteś wszechmocny! Dałeś się upokorzyć aby mnie zbawić.

Ja także upadam wiele razy, ale udaje mi się wstać tak jak Tobie.
Jednak czy potrafię pomóc komóś kto upadnie???