Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:08:33+02:00
A=24 cm
x-dlugosc drugiego boku
tg30°= √3/3

tg30°= a/x
√3/3= 24/x
√3x= 24*3
√3x=72/√3
x= 72/√3
x=72/√3 * √3/√3
x= 72√3 / 3 = 24√3
b=x
P= a*b
P= 24*24√3=576√3cm²

Ob= 2*a+2*b
Ob= 2*24 + 2*24√3 = 48 + 48√3 cm
2009-10-19T17:09:51+02:00
D --------------C
|
|
A -------------- B
24cm

kąt ABC= 30°
|DB|= 16√3
|DA|=8√3

Obw= 2×8√3 +2×24= 16√3 + 48= 16(√3+3)
P=8√3×24= 192√3