Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:27:48+01:00
-ciała stałem,półstałe,oleiste ciecze
-praktycznie nie rozpuszczalne w wodzie
-bardzo słabo rozpuszczalne w alkoholu etylowym
-są niepolarne
-bardzo dobrze rozpuszczalne w węglowodorach
15 4 15
2010-03-01T15:28:52+01:00
Tłuszcze nie rozpuszczają się w wodzie, natomiast rozpuszczają się w rozpuszczalnikach organicznych np. w benzenie.
Tłuszcze mają mniejszą gęstość od wody i pływają na jej powierzchni.
Wszystkie tłuszcze są mieszaninami, dlatego topią się w pewnym zakresie temperatur.
Występują w stanie: stałym (słonina, łój), ciekłym (olej) i mazistym (masło, smalec).

Właściwości fizyczne:
-Tłuszcze są ciałami stałymi (tylko wiązania pojedyncze), półstałymi lub oleistymi cieczami (obecność wiązań podwójnych w cząsteczkach)
-są nierozpuszczalne w wodzie, i słabo rozpuszczalne w alkoholu etylowym
-dobrze rozpuszczają się w węglowodorach (rozpuszczalnikach niepolarnych)
8 3 8
2010-03-01T15:28:54+01:00
Czyste tłuszcze sa substancjami bezbarwnymi i bezwonnymi (zapach, barwa i smak tłuszczów naturalnych pochodzą od ich domieszek)
bardzo dobre rozpuszczają się w weglowodorach, np. benzynie, nafcie
nie rozpuszczają się w wodzie
wstrząsane z woda tworzą emulsję, w której drbniutkie kuleczki tłuszczu są zawieszone w wodzie; jest ona jednak nietrwała i rozdziela się na dwie warstwy

to chyba tak
7 2 7