Zad 1 na mapie w skali 1:30000 odległośc między miastami wynosi 5 cm. podaj odległośc żeczywistą
zad 2 podaj zastepstwa ruchu pbrotowego ziemi
zad 3 przedstaw cechy ruchu obiegowegon
zad 4 opisz czas strefowy
te zadania na kartkówkce będę miał prosze o szybkie rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:00:26+01:00
1.
mapa teren
1cm - 30000cm
1 cm - 300m
1 cm2 - 5km2
5 cm2 - x

x = 5cm2 * 5km2
______1cm2____ = 25km2

2.
dzień i noc
spłaszczenie ziemi przy biegunach
pozorny obrót strefy niebieskiej
siła Corilisa

3.
Występowanie pór roku
Zmienia się miejsce wschodu i zachodu słońca
zmienia się długość dni i nocy
występowanie dni i nocy polarnych

4. Na ziemi są 24 strefy czasowe , każda różni się o 15 stopni czyli o 1h [ h - godzina ]


1 1 1
2010-03-01T16:07:02+01:00
Zad 1
1-30000
5- x
x=5*30000
x=150000cm
x=1500m
x=1,5km

zad 2
Następstwem ruchu obrotowego ziemi jest
- zmiana pory dnia(dzień, noc),
- widoczna wędrówka Słońca i innych ciał niebieskich po sklepieniu niebieskim,
- spłaszczenie Ziemi na biegunach, które wynosi 21 km

zad 3
- orbita Ziemi ma kształt lekko wydłużonej elipsy.
- średnia odległość Ziemi od Słońca wynosi około 150 mln km.
- pełen obieg Ziemi dookoła Słońca trwa 365 dni 5 godzin i 48 minut i 46 sekund (rok zwrotnikowy)
- Ziemia obiega Słońce w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara (patrząc od północy)
- zmiana pór roku
- zmiana długości dnia i nocy