Odpowiedzi

2010-03-01T15:33:28+01:00
C= ramię= 13cm
a= podstawa= 13cm-3cm=10cm
h= wysokość

Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa:

10cm:2= 5cm
b=5cm

b²+h²=c²
h²=c²-b²
h²= (13cm)² - (5cm)²
h²= 169cm² - 25cm²
h²=144cm²
h=√144cm
h=12cm

Odp: Długośc wysokości tego trójkąta jest równa 12cm.
2010-03-01T15:34:48+01:00
13 ² - 5²= 169- 25= 144 = √144= 12 wysokość= 12 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:36:53+01:00
Ramię = 13cm
podstawa = 13cm - 3cm = 10cm
z Pitagorasa
h = ?
10cm ÷ 2 = 5 cm
h² = 13² - 5²
h² = 169 - 25
h² = 144
h = √144 = 12 cm
Odp.
Wysokość wynosi 12 cm.