Odpowiedzi

2010-03-01T15:38:03+01:00
Jest taka regula, nazywa sie regula lewej dloni lub regula Fleminga.

Wartość tej siły można obliczyć ze wzoru:
F = BIl
Wzór stosuje się tylko w przypadku gdy B ┴ l, dla B ║ l siła F jest równa 0.
Ogólna wektorowa postać wzoru:
ΔF = IΔl x B
Kierunek siły F jest prostopadły zarówno do kierunku linii pola magnetycznego jak i kierunku


Albo jeszcze prosciej do zapamietania FBI ---> służby policyjne am. :-) czyli:
F - sila Lorentza,
B - indukcja magnetyczna,
I- prad. I co najlepsze,
to sie pokazuje na palcach lewej dloni (sama nazwa wskazuje), mianowice: kciuk do gory, palec wskazujacy wyprostowany, palec srodkowy wyprostowany i skierowany do srodka dloni. Wychodzi taki pistolecik. Robilimy ten pistolecik i FBI, FBI.

bardzo łatwo się zapamiętuje przez wiele lat hehehe mam nadzieje ze Tobie również sie spodoba licze na naj :-)


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:38:18+01:00
Nastepujący wzór: W= F × s Sprzątanie jest rodzajem wykonanej pracy. Nikt tego nie lubi, wręcz nienawidzi. Aby jednak to uczynić należy mieć odpowiednio dużo siły (F) oraz np. pokój, który musimy wysprzątać (czyli s- w tym przypadku jest to długość)
1 5 1