Zad.4
W pokoju o wymiarach 5 m/4m/2,5m nalezy pomalowac sciany i sufit. Litr farby wystarczy na pokrycie 12m² powierzchni. Oblicz ile litrów farby nalezy zakupic na jednokrotne pomalowanie scian i sufitu.
Odlicz 5m² na dzrzwi i okna

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T15:37:54+01:00
5×4=20m²
5×2,5×2=15m²
4×2,5×2≡12m²

20+15+12=47m²

Odp. Potrzeba 47 m² farby.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:40:51+01:00
2×5×2,5=25m²
2×4×2,5=20m²
to była powierzchnia scian

sufit:
4×5=20m²

razem do pomalowania:25+20+20-5=60m²

60m²:12m²=5 litrów farby trzeba kupić
3 3 3
2010-03-01T15:42:50+01:00
Pp=5mx4m=20m2 - sufit
Pb=2x(2.5mx5m)+2x(2.5mx4m)=25m+20m=45m2
45m2-5m2=40m2
40m2:12m2=3,4
Trzeba kupić 3 litry farby
1 1 1