Proszę o rozwiązania :)

Kwadrat o boku długości 1 ma przekątną o długości:
A.pod pierwiastkiem trzy
B.pod pierwiastkiem dwa
C. 0,5
D.2

Zad.2
Przekątna kwadratu o boku długości 10 m ma długość:
A.40
B.100
C.10 pod pierwiastkiem 3
D.10 pod pierwiastkiem dwa

Zad.3 Wysokość trójkąta równobocznego o boku długości 4 cm ma długość:
A.2 cm
B. pod pierwiastkiem 3 cm
C. 2 pod pierwiastkiem 3 cm
D. 4 cm

zad.4
Piechur wyszedł z domu i przeszedł 12 km w kierunku północnym, a następnie 5 km na wschód.W jakiej odległości (w linii prostej) od domu się znalazł?
A.17 km
B. 13km
C.pod pierwiastkiem 17 km
D.7 km
Proszę też o rozwiązania:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:44:07+01:00
1- b 2- d 3- c 4-b
Ad. 1,2 d= a√2
Ad. 3 h= 4²-2²= 12=√12=2√3
Ad. 4 12² + 5²= 169= √169= 13
2010-03-01T15:47:12+01:00
1- b 2- d 3- c 4-b

1,2 d= a√2

3 h= 4²-2²= 12=√12=2√3

4 12² + 5²= 169= √169= 13