Zad.1
Oblicz średnią arytmetyczna podanych liczb. Czy średnia arytmetyczna liczb musi być jedną z tych liczb?

a) 3 7 9 11 5
b) -1 0 1 2 3 -2 0 -3
c) -100 20 20 20 20 20
d) 5 3 9 10 8

Zad.2
Oblicz średnią arytmetyczna liczb.

a) 125 128 125 123 124 128 129
b) 3,4 4,1 2,8 3,7 2,5
c) 13 13,8 13,1 12,6 13,5 13,8
d) 0,14 -18,2 -178 15,5

Dam naj.
Prosze jak dokładniej napisac.

2

Odpowiedzi

2010-03-01T15:47:50+01:00
1.
a) 5
b) 0.75
c) 0
d) 5

2.
a) 126
b) 36,5
c) 562
d) Niewiem jakie tam są liczby.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:54:14+01:00
1.
a)3+7+9+11+5=25 25/5=5
b)-1+0+1+2+3+-2+0+-3=0 0/8=0 nie da sie
c)-100+20+20+20+20+20=0 0/6=0 nie da się
d)5+3+9+10+8=37 37/5=7.4
średnia arytmetyczna liczb niemusi by jedną z tych liczb
2.
a)125+128+125+123+124+128+129=882 882/7=126
b)3+44+12+83+72+5=219 219/6=36.5
c)1313+813+112+613+513+8=3372 3372/6=562
d)0+14+-18,2+-178+15,5=-166.7 166.7/5=-33,34
3 2 3