Suma dwóch liczb jest równa 35. Jeżeli pierwszą liczbę zwiększymy o 20% a drugą zmniejszymy o 20% to suma zwiększy się o 3. Znajdź te liczby. Fast na dziś na zaraz.Kto zrobi dobrze i najszybciej dostanie najlepszą odp

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:53:31+01:00
X-I liczba
y-II liczba

x+y=35
x=35-y

x+20%x+y-20%y=35+3
1,2x+0,8y=38
1,2(35-y)+0,8y=38
42-1,2y+0,8y=38
-0,4y=38-42
-0,4y=-4/:(-0,4)
y=10

x=35-y
x=35-10
x=25
odp.te liczby to 35 i 10
spr.
1,2x+0,8y=38
1,2*25+0,8*10=38
30+8=38
38=38
L=P
3 5 3
2010-03-01T15:53:43+01:00
X pierwsza liczba
y druga liczba
Rozwiazanie:
x+y=35
1,2x+0,8y=38*10

x+y=35
12x+8y=380/2

x+y=35 *- 4
6x+4y=190

-4x-4y=-140
6x+4y=190
------------------
2x=50/2
x=25


x+y=35
25+y=35
y=35-25
y=10


x=25
y=10
4 5 4