1.Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo.

2.Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

3.Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

4.Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

5. -Teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki. Za 20lat będę od niej dwa razy starsza- powiedziała pewna pani.Ile lat ma ta pani?

6. Za 3lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3lata temu. Ile lat ma Grześ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T15:55:39+01:00
1. x-liczba dobrze rozw zad
5-pkty za dobrze rozw zad
-2-pkty za zle rozw zad lub za brak odp

5x+ (15-x)*-2=54
5x -30+2x=54
7x=84/:7
x=12

2.
x - ilość 4 ek
y - ilość 5-tek

x + y = 12
(4x + 5y ) : 12 = 4,75

x = 12-y
[ 4(12-y) + 5y] : 12 = 4,75

x = 12-y
(48 -4y + 5y ) : 12 = 4,75 /*12

x = 12-y
48 +y = 57

x = 12 -y
y = 57 - 48

x = 12 -y
y = 9

x = 12-9 = 3
y = 9

x = 3 oceny dobre ( 4-ki)
y = 9 oceny b.dobre ( 5 -tki)

3.1 x-liczba kasztanów Agnieszki
3x - liczba kasztanów Jacka

x+3x = x + 15
x+3x-x = 15
3x = 15
x=5
kasztany agnieszki - 5
kasztany jacka - 3 x 5 = 15

2 x-liczba wróbli na prawym ramieniu
2x = liczba wróbli na lewym ramieniu
x +2x = x +2
x +2x - x =2
2x = 2
x = 1

lewe ramię-1 wróbel
prawe ramię-1 x 2 = 2 wróble

4.x - wróble na prawym ramieniu
2x- wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8= 24

Odp.: 24 wróbli siedziało na strachu na wróble.

5.a-wiek pani
a:7=x
28:7=4

28+20=48
48:2=24

Odp Pani ma 28 lat

6.Dane:
x - wiek Grzesia
x- 3 - wiek Grzesia 3 lata temu
x+3 wiek Grzesia za 3 lata

x+3= 3*(x-3)
x+3=3x-9
3+9= -x+3x
2x =12
x=6

Odp. Grześ ma 6 lat
2010-03-01T16:02:10+01:00
1 zadanie !
54- zdobył punktów
12-60 tyle zrobił dobrze
3-6 zrobił źle
60-6=54

Tak mi się wydaje ;)

2 zadanie
3-oceny 4
9-oceny piątki
57/12=4,75

3 zadanie
Sorka nie wiem

4 zadanie

Myślę że 8 ale nie jestem pewna

6 zadanie 6