Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:58:19+01:00
Pożyteczne - możemy chodzić bo inaczej niedało by rady nawet ślizgać się
samochód może zachamować gdyby nie było tarcia to ciężko by było go zatrzymać a na zakrętach wylatywał by z zakrętu
Szkodliwe - elementy trące o siebie zużywają się, buty się pod spodem ścierają, łożyska gdy tarcie zbyt duże nagrzewają się (gdy nie posmarowane) i zużywają, klocki chamulcowe zużywają się na skutek tarcia
Tarcie powietrza o samochu powoduje, że zużywa się karoserja oraz spowalnia smochód i należy nadawać mu kształt opływowy
12 4 12
2010-03-01T16:00:09+01:00
Dzięki tarciu możemy np. rysować kredkami, pisać długopisem, dzięki niemu możemy chodzić.Przez nie scierają się różne przedmioty np. opony samochodowe ciężej przesówać różne przedmioty.
10 3 10