Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:16:36+02:00
Witam,

x - pierwszy bok
y - drugi bok

2x+2y=24,6
x= 6½ (lub y=6½, to bez znaczenia)

2*6½+2y=24,6
13+2y=24,6
2y=11,6
y=5,8

P=xy=6½*5,8=37,7 cm²

Pozdrawiam.
4 5 4
2009-10-19T17:18:12+02:00
Ob= 24,6 cm.
1 bok= 6,5 cm.
czyli 2 boki razem= 13 cm.

24,6 cm- 13 cm.= 11,6 cm. - 2 pozostałe boki.
1 krótszy bok:
11,6:2= 5,8 cm.

dłuzszy bok= 6,5 cm.
krótszy bok= 5,8 cm.

Pole prostokąta= a •b
P= 6,5 cm•5,8 cm=37,7 cm²
9 4 9
2009-10-19T17:24:40+02:00
Ob.=2a*2b
Ob.2*6,5*2*x=24.6
ob.13*2x=24.6
2x=24.6:13
2x=2/2
x=1
2*1=2
P=a*b
P=6,5*2=13cm2
3 3 3