Oblicz

A)4*(1i dwie piąte +4 i dwie dziesiąte)+dwie dwudzieste =
B)(jedenaście piątych * dwadzieści dwie szóste)* (dwa i jedna trzecia * trzy piąte=
C)6*(JEDEN I DWIE PIĄTE +CZTERY I DWIE DZIESIĄTE)+ DWA I JEDNA DRUGA=


PROSZĘ O POMOC NIE WIEM JAK SIĘ PISZE UŁAMKI NA KOMPIE WIĘC PISAŁAM SŁOWNIE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:25:11+02:00
1. 4* (1⅖ + 4 i 2/10) +2/20=4*(7/5+4⅕) + 1/10=4*(48/5_+1/10= 192/5+1/10=385/10=38½

2. (11/5 * 11/3) * (7/3 * ⅗)= 121/15 * 7/5=847/75=11 i 22/75

3. 6*(1 i2/5 + 4⅕) + 2½= (6*5⅗) + 2½= (6 * 28/5) + 5/2 = 168/5+5/2= 336/10 + 25/10=361/10 = 36 i 1/10
2009-10-19T17:30:09+02:00
A) 4*(1i dwie piąte +4 i dwie dziesiąte)+dwie dwudzieste =
4*(1 cztery dziesiąte + 4 dwie dwudzieste) + dwie dwudzieste= 4*5 sześć dziesiąte + dwie dwudzieste= 4*5 czternaście dwudziestych+ dwie dwudzieste= 4*5 szesnaście dwudziestych= cztery pierwsze * 116 piątych = 116piatych=23 jedna piata