Zapisz odpowiednie równanie :
a) Jaśmina napisała x wierszy, a Sylwia o 30 % mniej. W sumie napisały już 34 wiersze.
b) Komputer kosztował x złotych. Najpierw obniżono jego cenę o 7 %, a potem jeszcze o 300 zł. Teraz kosztuje 2500 zł.
c) W klasie liczącej x uczniów jest 12 chłopców. Dziewczęta stanowią60 % tej klasy.

2

Odpowiedzi

2010-03-01T16:02:10+01:00
A) Jaśmina napisała x wierszy, a Sylwia o 30 % mniej. W sumie napisały już 34 wiersze.

x + x-30%x = 34
x+ x- 0,3x = 34

b) Komputer kosztował x złotych. Najpierw obniżono jego cenę o 7 %, a potem jeszcze o 300 zł. Teraz kosztuje 2500 zł.

x - 7%x - 300 = 2500
x - 0,07x - 300 = 2500

c) W klasie liczącej x uczniów jest 12 chłopców. Dziewczęta stanowią60 % tej klasy.

12 + 60%x = x
12 + 0,6x = x
42 4 42
Czy to na pewno jest poprawnie?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:06:13+01:00
A)
x + 0,7x = 34
1,7x = 34

b)
x - 0,07x - 300zł = 2500zł
99,93x - 300zł = 2500zł

c)
x = 12 + 0,6x
76 4 76