Jaki to obieg duży czy mały?
1)obieg płucny,......duży czy mały?
2)transport krwi zachodzi żyłami głównymi....duży czy mały?
3)rozpoczyna się w lewej komorze serca .........duży czy mały?
4.kończy się w lewym przedsionku serca .......duży czy mały?
5transport pokarmu i zbędnych produktów przemiany materii...duży czy mały?
6 rozpoczyna się w lewej komorze serca.....duży czy mały?
7dostracza tlen do narządów.......duży czy mały?
8 w transporcie krwi uczestniczą tętnice płucne.......duży czy mały?
9 kończy się w prawym przedsionku serca....duży czy mały?


miażdżyca jest chorobą która powstaje w skutek złego odżywiania i niezdrowego trybu życia..Zaproponuj trzy zalecenia które pozwolą zapobiec tej chorobie
.......



uzupełnij zdanie:
Zablokowanie nawet małego naczynia tętniczego w krążeniu wieńcowym uniemożliwia dostarczanie do części mięśnia sercowego .............i...........Doprowadzi to do ............ mięśnia i w konsekwencji do zawału.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:17:20+01:00
1)obieg płucny,......mały
2)transport krwi zachodzi żyłami głównymi....duży
3)rozpoczyna się w lewej komorze serca .........duży
4.kończy się w lewym przedsionku serca .......mały
5transport pokarmu i zbędnych produktów przemiany materii...duży czy mały?
6 rozpoczyna się w lewej komorze serca.....duży
7dostracza tlen do narządów.......duży
8 w transporcie krwi uczestniczą tętnice płucne......mały
9 kończy się w prawym przedsionku serca....duży

miażdżyca jest chorobą która powstaje w skutek złego odżywiania i niezdrowego trybu życia..Zaproponuj trzy zalecenia które pozwolą zapobiec tej chorobie
1.nie palić tytoniu
2. dużo ruchu
3.jak naj mniej stresu

Zablokowanie nawet małego naczynia tętniczego w krążeniu wieńcowym uniemożliwia dostarczanie do części mięśnia sercowego tlenu i ..... Doprowadzi to do martwicy mięśnia i w konsekwencji do zawału.
1 5 1
2010-03-01T16:25:56+01:00
1. mały
2. duży
3. duży
4. mały
5. duży
6. duży
7. duży
8. mały
9. duży

-ograniczyć spożywaną ilość tłuszczy zwierzęcych
-nie palić/nie pić alkoholu
-spożywać płynne oleje roślinne oraz tłuszczów zawartych w rybach orzechach

...tlenu i składników odżywczych...
...obumarcia...

/podrecznik do biologii "Puls życia" 2 gim ;)