Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:15:18+01:00
30 dag= 0,3 kg
0,30 kg * 18,20 zl/kg= 5,46 zl

11,26 zl-5,46 zl= 5,8 zl - tyle zaplacilismy za 2/5 kg sera

2/5 kg * x zl/kg= 5,8 zl/*5/2
x= 58/10 *5/2 =14,5 zl
Kilogram sera kosztowal 14,50 zl.
2 4 2
2010-03-01T16:16:16+01:00
X-cena sera
y-cena szynki

2/5x+0,3y = 11,26
y = 18,20


podstawiamy:

2/5x + 0,3 * 18,20 = 11,26
2/5x + 5,46 = 11,26 /-5,46
2/5x = 5,8
zamieniam na ułamek dziesiętny
0,4x = 5,8 /:0,4
x = 14,5

Kilogram sera kosztował 14,50 zł
1 5 1