1. Pierwsze polskie programy telewizyjne były oglądane na ekranach mający kształt zbliżony do prosatokąta o wymiarach 12cm i 18cm jakie wymiary miał by ten telewizor w skali 1;6?


2. Na planie w skali 1;2000 odległość od ula do rosnącej lipy jest równa 4cm jaka jest odległość w terenie między ulem a tą lipą?


3. Pudełko po telewizorze ma wysokość 64 cm i podstawę o wymiarach 60 cm i 70cm marek chce je wykorzystać by zrobić z kartonu okrągłom tarcze do gry w strzałki z ściany bocznej o najwiekszej powierzchni wycią możliwe najwieksze kolo jaki jest promień tego koła?


prosze o rozwiązanie trzech zadań ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-01T16:22:24+01:00
1: 2 cm na 3 bo to skala 1:6 czyli 6 razy mniejsze:)
2: mamy skale 1:2000 skreślamy 3zera wychodzi nam odległość w metrach czyli 2 metry to rowna sie 1 cm czyli 4 cm = 8m!
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T16:26:56+01:00
1.Pole prostokąta=a razy b= 12 razy 18=216cm2
216:6=36cm2
Odp.Ten telewizor miał by wymiary 36cm 2
2. 2000:4cm=8000cm=0.08km
3.tego nie wiem
1 1 1