Odpowiedzi

2010-03-01T16:22:59+01:00
X- cena ksiazki
y -cena zbioru zadan

x+y = 26,40
1.2x=0.8y/ razy 10

x+y =26.40
12x =8y/:4

x+y = 26.40

2010-03-01T16:25:59+01:00
Analiza zadania:
książka + zbiór - 26,40 zł
zbiór - x
książka - x+20%x

Rozwiązanie:
x+x+20%x=26,40zł
x+x+0,2x=26,40zł
2,2x=26,40zł
x=26,40:2,2
x=12 ---> cena zbioru

cena książki:
20%*22=0,2*12=2,4zł
12+2,4=14,4zł

Odp.: Książka kosztowała 14,4 zł, a zbiór - 12 zł

Jeśli będziesz miała pytania to wytłumaczę.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:33:44+01:00
Analiza: Sprawdzenie:
x-cena zbioru zadań 12
0,2+x-cena książki 0,2+12=12,20
Rozwiązanie:
0,2+x+x=26,40
2,2x=26,40/:2,2
x=12
Odpowiedź:
Zbiór zadań kosztował 12 zł, a książka 12,20 zł.