Zadanie 9
W klasie uczy się 20 chłopców, dziewczęta stanowią 20% uczniów całej klasy. Ilu uczniów uczy się w tej klasie?

Zadanie 10
Dwaj uczniowie, wysoki i niski, wyszli jednocześnie z tego samego domu do szkoły. Jeden z nich miał krok o 20% krótszy od kroku drugiego ucznia, ale za to zdążył zrobić w tym samym czasie o 20% kroków więcej. Który z nich wcześniej przybył do szkoły?

Zadanie 11
Liczbę x zwiększono o 10%, a następnie nowo otrzymaną liczbę zmniejszono o 10%. Jaki jest stosunek otrzymanej liczby do liczby x?


Błagam pomóżcie :]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:27:04+01:00
9. 100-20=80
0,8 x = 20 / 0,8
x= 25

10. x - długość kroku wysokiego
0,8x - długoś kroku niskiego

0,8x * 1,2 =0,96x - prędkość niskiego
x * 1 = x - prędkość wysokiego

0,96x <x

Odp. szybciej dotarł wysoki.

11.
x - na początku
1,1x - po powiększeniu
0,9(1,1x) = 0,99x - po pomniejszeniu

x > 0,99x
stosunek : 100:99

proszę o naj ! :))
2 5 2
2010-03-01T17:55:11+01:00
Zad.9
dziewczyny - x
80%=0,8

0,8x=20 |/0,8
x=25
Odp.: W tej klasie uczy się 25 uczniów.

zad. 10
długość kroku wysokiego - x
długoś kroku niskiego - 0,8x

prędkość niskiego - 0,8x*1,2=0,96x
prędkość wysokiego - x*1=x

0,96x < x

Odp.; Szybciej dotarł wysoki.

zad. 11
początkowa liczba - x
x*1,1=1,1x
0,9(1,1x) = 0,99x

x:0,99x=100:99

pozdrawiam i odpowiedź zostawiam ;)
licze na naj
2 5 2