Połącz strzałkami poniższe wyrazy w taki sposób, aby odzwierciedlały drogę, jaką w organizmie człowieka przebywają różnorodne związki zawarte w dymie papierosowym.

jama ustna - krtań - oskrzela - gardło - krew- tchawica - pęcherzyki płucne - wszystkie komórki ciała


Wzorując się na powyższym zadaniu, przedstaw kolejne etapy wędrówki alkoholu w organizmie człowieka.


Proszę ;**

2

Odpowiedzi

2010-03-01T16:28:38+01:00
A)jama ustna - gardło -krtań - oskrzela- krew- tchawica - pęcherzyki płucne
b)jama ustna - gardło -krtań - oskrzela- krew
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T16:49:05+01:00
Jama ustana-gardło-przełyk-żołądek-dwunastnica-jelito cienkie-krew-wszystkie komórki ciała
Dwunastnica-można ją nie wymieniać bo niektórzy traktują jako przednia cześć jelita, a jak traktuje ją jako narząd, bo to po prostu zależy od człowieka.
Pomogłam, mam nadzieje, że tak.

A tchawica i oskrzela (chodzi o rozwiązanie wyżej)- wymieniłeś/aś narządy układu oddechowego, a on nie ma wpływu na wchłanialność alkoholu ale alkohol ma wpływa na ten że układ.