Odpowiedzi

2009-10-19T17:31:58+02:00
0,5x+10%y=70
x-20%y=60

0,5x+0,1y=70
x=60+0,2y

0,5(60+0,2y)+0,1y=70
x=60+0,2y

30+0,1y+0,1y=70
x=60+0,2y

0,2y=70-30
x=60+0,2y

0,2y=40/:0,2
x=60+0,2y

y=200
x=60+0,2*200

y=200
x=60+40

y=200
x=100
41 4 41
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:33:40+02:00
½ x + ¹/₁₀ y = 70 | *10
x-⅕=60 |*5
Zepnij klamrą.
5x+y=70
5x-y=60
Zepnij klamrą, podkreśl.
10x=130 |:10
x=13
( igreki się redukują do zera )

Podstawiamy teraz do jednego z równań za x=13, aby wyliczyć y.
5x+y=70
5×13+y=70
65+y=70 |-65
y=5

Odp. Pierwsza liczba jest równa 13, a druga 5.
38 2 38
Źle zrobiłaś ;))
Powinno wyjść 100 i 200 :))
2009-10-19T17:43:28+02:00
X pierwsza liczba
y druga liczba

1/2x+1/10y=70/ razy-2
x-2/10y=60

-x-2/10y=-140
x- 2/10y=60
------------------
-4/10y=-80/razy-10/4
y=200

1/2x+1/10 z 200=70
1/2x=70-20
1/2x=50/ razy2
x=100

x=100
y=200
Szukane liczby to 100 i 200.
spr.1/2 z 100+1/10 z 200=50+20=70
100-2/10 z 200=100-40=60

18 4 18