Odpowiedzi

2010-03-01T16:30:22+01:00
Rozwiązanie w załączniku

w tym na dole można jeszcze tak rozwiązać
180°-90°(kąt prosty)-67°=23°
2010-03-01T16:30:23+01:00
1. 180 stopni - (73 stopnie + 73 stopnie) = 180 - 146 = 34 stopnie
2.180 - ( 90+67) = 180 - 157 = 23 stopnie
3.180 - ( 51+51 )= 180 - 102 = 78 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:38:52+01:00
No to tak w tym pierwszym gdzie jest to 73 stopnie

Jest to trojkat rownoramienny wiec katy przy podstawie sa sobie rowne a wiec ten dolny kat tez ma 73 stopnie a ten kat u gory ma
180 stopni -73 stopnie ×2 =180 stopni -146 stopni=34 stopnie


trojkat drugi tam gdzie jest 51 stopni

(180stopni -51 stopni)÷2=129 stopni ÷2=64.5 stopnia


w trzecim trojkacie

tam jest kat prosty czyli 90 stopni


180-(67+90)=180-157=25stopni i tak trzeba powpisywac po obu stronach