Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T17:32:46+02:00
Oto odpowiedź:

Piotr Skrzynecki urodził się 12 września 1930 roku w Warszawie.
Zmarł natomiast 27 kwietnia 1997 roku w Krakowie. Był synem pułkownika Mariana Skrzyneckiego i Magdaleny Endelman.
Był on twórcą, kierownikiem artystycznym, reżyserem, scenarzystą, konferansjerem kabaretu Piwnica pod Baranami. Wystąpił w filmach takich jak:
"Kalosze Szczęścia", "Aria dla atlety", "Sukcesja", "Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny", "Przewodnik", "Piwnica pod Baranami Piotra Skrzyneckiego".
Otrzymał wyróżnienia: Zasłużony Działacz Kultury (1968),
Złota Odznaka "Za pracę społeczną dla Miasta Krakowa" (1981),
Nagroda Miasta Krakowa (1981), Honorowy Obywatel Miasta Krakowa (1994).
2009-10-19T17:49:52+02:00
Piotr Cezary Skrzynecki (ur. 12 września 1930 r. w Warszawie, zm. 27 kwietnia 1997 roku w Krakowie) – twórca, kierownik artystyczny, reżyser, scenarzysta, konferansjer kabaretu Piwnica pod Baranami.Piotr Skrzynecki był synem pułkownika Mariana Skrzyneckiego i Magdaleny Endelman, pochodzącej z asymilowanej rodziny żydowskiej. Miał jednego starszego brata Józefa. Dzieciństwo spędził w Mińsku Mazowieckim.Wychowywał się w Makowie Podhalańskim, potem w Zabrzu.Ostatecznie zamieszkał z matką w Łodzi.Rozpoczął tam studia w Wyższej Szkole Ekonomicznej, ale szybko przeniósł się do Państwowej Szkoły Instruktorów Teatrów Ochotniczych przy Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Łodzi.