Odpowiedzi

2010-03-01T16:42:35+01:00
Trudne położenie Polaków zamieszkujących zabór austriacki , zwany Galicją , uległo w 2.połowie XIX wieku dużej poprawie.

Polacy mogli obejmować urzędy i mieli duży wpływ na decyzje dotyczące rozwoju gospodarki oraz kultury Galicji. W urzędach i szkołach wprowadzono język polski.
27 3 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T16:43:01+01:00
Polacy mogli posługiwać się językiem polskim był to najlepszy zabór dla polaków.Sytuacja polityczna wyglądała w ten sposób, że teoretycznie społeczeństwo reprezentował sejm galicyjski, ale faktycznie nie miał on żadnej rzeczywistej władzy.Podsumowując społeczeństwo polskie w latach 1831-1848 możemy dostrzec głębokie zróżnicowanie spowodowane częściowo polityką zaborców, a częściowo naturalnymi procesami społecznymi.No to tyle mam nadzieję że pomogłam



Lili:***
36 3 36
A co o jest zabór austryjacki?
Spoko dziekuje
sorry ze nie po polsku
2010-03-01T16:45:38+01:00
Zabór austracki był zwany Galicją . Galicja uzyskała autonomię (ograniczoną samodzielność w ramach monarchii austro-węgierskiej). Polacy pełnili funkcję urzędniczę i mieli wpływ na decyzje dotyczące rozwoju gospodarki oraz kultuy. W urzędach i szkołach przywrócono język polski. Na terenie zaboru drukowano polskie książki. Działały uniwersytety na których uczyli się polscy studenci.

Mam nadzieję, że pomogłam :))
28 4 28