RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI :

W czasie kwesty zebrano do puszki 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka, a poza tym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki. Ile bylo pięciozłotówek a ile dwuzłotówek?

Proszę niech ktoś rozwiąze te zadanie tekstowe.Musicie ułożyć równanie i takie tam.

Proszę potrzebuje na juto ! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T16:44:33+01:00
Mam nadzieję, że pomogłam . Wejdź też na moje zadanie : )

_________________________________________________
- liczba 5 zł
40-x - liczba 2 zł
1 - liczba 1 zł
----------------------------
5x+2(40-x)+1=150
5x+80-2x+1=150
3x=150-80-1
3x=69
x=23 liczba 5 zł
40-x=40-23=17 liczba 2 zł .
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T16:45:33+01:00
Dane mamy 150 zł w tym jedną złotówkę
Od sumy monet odejmujemy 1 sztukę i mamy 40 monet, od kwoty odejmujemy wartość tej monety czyli 1 zł i mamy kwotę 149

x - liczba 2-złotówek
y - liczba 5-złotówek

Mamy zatem układ równań
x + y = 40/*(-2)
2x + 5y = 149

-2x - 2y = -80
2x + 5y = 149
...............dodajemy stronami
3y = 69/:3
y = 23
Podstawiamy y do równania
x + y = 40
x = 40 - 23
x = 17

Spr
Kwota: 17*2zł + 23 * 5 + 1 * 1 = 34 + 115 + 1 = 150zł
Ilość monet: 23 + 17 + 1 = 41

Odp Monet 5-złotowych było 23, a dwuzłotowych 17
1 5 1