Odpowiedzi

2010-03-01T16:55:09+01:00
Gąbki:
- prawadzą osiadły tryb życia
- żywią się planktonem
- kształtem przypominają gąbki do mycia
- ich struktura przypomina "pumeks"
- są koralowcami
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:02:23+01:00
- ich ciało składa się z mezoglei i dwóch warstw komórek
- odżywiają się zawiesiną organiczną, odfiltrowywaną z wody
-posiada ostia - liczne pory w ciele prowadzące do kanałów wyścielonych komórkami kołnierzykowatymi
- jama wewnętrzna jest wyścielona wiciowymi komórkami (kołnierzykowatymi)
- mają szkielet zbudowany najczęściej z igieł - spikul (mineralny), lecz może być to również szkielet organiczny - spongina
-zazwyczaj są to zwierzęta morskie
- rozmnażają się:
płciowo -> za pomocą gamet
bezpłciowo -> przez pączkowanie
-> przez gemule
CECHY, KTÓRE ODRÓŻNIAJĄ JE OD INNYCH ZWIERZĄT:
- Są totipotencjalne - ich komórki potrafią przekształcać się w inne komórki, dzięki temu gąbki potrafią się regenerować
- nie mają systemu nerwowego
5 2 5