Odpowiedzi

2010-03-01T17:14:19+01:00
1. czwartek
2. gorzkie żale
3. nawrócenie
4. modlitwa
5.wielkanoc
6. drogikrzyżowe
7. popielec
8. pokuta
9. post
10. pokuta

1. święto obchodzone 3 ndni przed wielkanocą -wielki.......
2..............-modlitwa liturgiczna w Kościele katolickim mająca najczęściej charakter nabożeństwa adoracyjnego zazwyczaj odprawianego w okresie Wielkiego Postu, szczególnie w niedziele, ale również, zależnie od lokalnych zwyczajów, w inne dni np. w Triduum Paschalne. Gorzkie żale są tradycją wyłącznie polską.
3.Jest to proces polegający na przemianie duchowej
4.inaczej-"rozmowa z Bogiem" jest bardzo potzrebna w przygotowaniu do wielkaniocy
5.w tym roku to święto odbędzie się 5 kwietnia
6......................-są to w kościołach chrześcijańskich nabożeństwa wielkopostne o charakterze adoracyjnym, polegające na symbolicznym odtworzeniu drogi Jezusa Chrystusa na śmierć i złożenia Go do grobu.
7.w tym dniu w kościele popisuje się głowy popiołem
8.praktyka religijna, której celem jest udoskonalenie. Działanie narzucone przez innych (zwierzchników religijnych) lub wybrane dobrowolnie, mające zadośćuczynić Bogu lub innym ludziom wyrządzone zło (grzech).
9.dobrowolne powstrzymanie się od jedzenia
10.praktyka religijna, której celem jest udoskonalenie. Działanie narzucone przez innych (zwierzchników religijnych) lub wybrane dobrowolnie, mające zadośćuczynić Bogu lub innym ludziom wyrządzone zło (grzech).
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T17:15:53+01:00
1.Pierwszy dzień Wielkiego Postu (środa popielcowa)
2.Jeden z Wielkich dni, dzień męki Jezusa (Piątek)
3.Jezus poniósł ...... krzyżową (śmierć)
4.Kolor szat kapłanów w trakcie Wielkiego Postu (fioletowy)
5.Ma na imię Maryja. Była wśród ludzi podczas Męki Pańskiej. Kim była dla Chrystusa? (matką)
6.Ostatnia ........... Odbyła się zaraz przed pojmaniem Pana Jezusa (Wieczerza)
7.Wielki Czwartek był w okolicach święta ....... (Paschy)
8.Przed drogą krzyżową Jezus był .......... (biczowany)
9.Pochodził z Cyreny. Przymuszony do pomocy Jezusowi podczas męki. (Szymon)
10.Ilość dni pomiędzy śmiercią a zmartwychwstaniem Pańskim (trzy).


;)
1 5 1
2010-03-01T18:56:49+01:00
Wielki
I
Eucharystia
Litania
Krzyż
P I otr
-
Pokuta
Oktawa
Sakrament
Tabor


1.......... Czwartek
2
3Ustanowiona w Wielki Piątek
4 Np do Serca Jezusowegp
5 Na nim dokonało się Zbawienie
6 Paweł i ........
7 Zadaje ją kapłan
8 ......... Bożego Ciała
9 Np Chorych
10. Na niej dokonało się przemienienie
2 2 2